Ons verhaal

Welkom bij The Body Shop

Ons verhaal begon in 1976 in Brighton, Engeland. Het begon met onze oprichtster, Dame Anita Roddick, en haar geloof in iets revolutionairs: dat zakendoen een kracht ten goede kan zijn. In navolging van uw visie hebben wij al meer dan 40 jaar regels overtreden, nooit iets nagebootst en veranderingen aangebracht.

“De economie vormt de wereld. Ze is in staat de samenleving op bijna alle denkbare manieren te veranderen.”

Dame Anita Roddick

Oprichter van The Body Shop

Geen doorsnee cosmeticabedrijf

Toen The Body Shop in 1976 voor het eerst zijn deuren opende, was het een kleine groen geschilderde winkel in de straten van Brighton, Engeland. De aanpak van The Body Shop was radicaal anders dan die van de grote spelers in de schoonheidsindustrie. Het was simpel: ethisch geproduceerde en natuurlijke ingrediënten van over de hele wereld in een eenvoudige verpakking die gemakkelijk bij te vullen was. Producten en schoonheidsroutines die voor ieder lichaam werken, zodat vrouwen zich lekker in hun vel voelen - zonder de belofte dat ze op iemand anders lijken.

“De sociale en ecologische dimensie is verweven in de structuur van het bedrijf zelf. Ze zijn noch de eerste, noch de laatste van onze doelen, maar vormen een integraal onderdeel van onze acties.”

Dame Anita Roddick

Oprichter van The Body Shop >

Leiders van sociale verandering

Meer dan 40 jaar geleden was dit soort aanpak voorop. Met Anita's passie voor de planeet en haar inzet voor goede doelen is The Body Shop altijd meer geweest dan alleen een schoonheidsmerk. Het bedrijf streefde één doel na: winst en principes in harmonie. Onze producten zijn nooit op dieren getest en er is niemand uitgebuit bij de productie ervan. We werkten eerlijk samen met boeren en leveranciers en ondersteunden gemeenschappen via ons Community Fair Trade-programma. Tegenwoordig treden steeds meer merken in onze voetsporen en we zijn blij dat ze meewerken. De wereld heeft ze nodig.

“Schoonheid is een uiterlijke uitdrukking van alles wat je leuk vindt aan jezelf.”

Dame Anita Roddick

OPRICHTER VAN THE BODY SHOP

Schoonheid opnieuw definiëren

Toen The Body Shop werd opgericht, had de schoonheidsindustrie behoorlijk sterke ideeën over hoe meisjes en vrouwen eruit zouden moeten zien. Maar Anita had ook haar eigen ideeën. Ze geloofde dat schoonheid de bron van vreugde, comfort en zelfrespect van een persoon is. Ze was wat je leuk vond aan jezelf en wat je een goed gevoel gaf. In haar gedachten gingen haar schoonheidsproducten meer over een dagelijks ritueel van eigenliefde dan over de valse beloften van slankheid en anti-veroudering die de industrie uitdeelde. Ze wilde geen producten maken die vrouwen er op een bepaalde manier uit laten zien, maar ze in plaats daarvan helpen de beste versie van zichzelf te worden: “Ik geloof dat alle zakelijke praktijken onmetelijk zouden verbeteren als ze zich zouden laten leiden door 'vrouwelijke' principes. Dame Anita Roddick - OPRICHTER VAN DE BODY SHOP

Meer informatie

Schoonheid opnieuw opgelost

Toen The Body Shop zal worden opgericht, had de schoonheidsindustrie behoorlijk sterke ideeën over hoe meisjes en vrouwen onmogelijk zouden moeten zien. Maar Anita had ook haar eigen ideeën. Het is fijn om voor iemand een fijne bron van vreugde, troost en gemoedsrust te hebben. Ze was wat je leuk vond aan jezelf en wat je een goed gevoel gaf. In haar gedachte gingen haar schoonheidsproducten meer over een dagelijks ritueel van eigenliefde dan over de valse beloften van slankheid en anti-veroudering die de industrie uitdeelde. Ze wilde geen producten maken de vrouwen hij op een bepaalde manier uit laten zien, maar ze helpen in plaats daarvan de beste versie van zichzelf te weren: “Ik geloof dat alle bedrijven verboden onmetelijk pleiten als ze zich zich bevinden zich zooden laten leiden door 'vrouwelijke' prinsen. Dame Anita Roddick - OPRICHTER VAN DE BODYSHOP

Het bedrijfsleven als kracht ten goede

De wortels van The Body Shop liggen in activisme, en onze geschiedenis van campagne voeren begon in 1986. Anita werkte samen met Greenpeace voor de Save the Whales-campagne, om de wrede praktijk van walvisvangst en promoot jojoba-olie als vervanging voor potvisolie, die toen veel werd gebruikt in cosmetica. We zijn groots begonnen. We zijn begonnen zoals we verder wilden. Tegenwoordig zijn we een vertrouwd mondiaal merk met tientallen jaren van succesvol activisme achter de rug. We bevinden ons in een unieke positie om een ​​stem te geven aan de zorgen van miljoenen klanten en onze zorgen onder de aandacht te brengen bij besluitvormers over de hele wereld om positieve veranderingen op de lange termijn te bewerkstelligen.

Meer informatie